بهترین قیمت خرید اوستا آی تی
سبد خرید خالی است.

سامسونگ کارخانه تولید پنل LCD خود را به چینی‌ها فروخت

به گزارش از وب سایت شهر سخت افزار، سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان صفحه نمایش در دنیا به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر سرمایه گذاری‌های کلانی بر روی نسل جدید پنل‌های OLED انجام داده است.

نسل جدید پنل‌های OLED سامسونگ

حال سامسونگ تصمیم گرفته تا با فروش کارخانه تولید پنل LCD خود به یک شرکت چینی از تولید این پنل دست بر دارد و به طور کامل بر روی پنل‌های OLED متمرکز شود.

با گسترش فناوری OLED و ورود نسل جدید صفحه نمایش‌های شاهد کمرنگ شدن نقش صفحه نمایش‌های LCD در بازار جهانی هستیم. در حال حاضر صفحه نمایش‌های LCD بیشتر در گوشی‌های اقتصادی ارزان قیمت به کار می‌روند، اما با توجه به پیشرفت فناوری و کاهش هزینه تولید پنل‌های OLED و ورود نسل جدید صفحه نمایش‌ها شاهد کنار گذاشته شدن این پنل LCD از تمام محصولات دنیای فناوری هستیم و این موضوع به زودی اتفاق خواهد افتاد.

در همین راستا سامسونگ تصمیم گرفته تا کارخانه بزرگ تولید صفحه نمایش LCD خود را در شهر سوژو چین به شرکت چینی CSOT واگذار کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی منابع خبری معتبر، سامسونگ کارخانه شهر سوژو را با قیمت 1.08 میلیارد دلار به شرکت چینی زیر مجموعه TCL واگذار خواهد کرد.

گفته می‌شود که شرکت CSOT تنها موفق به خرید 60 درصد از حق مالکیت کارخانه سامسونگ شده است و 10 درصد دیگر از سهم آن را کمپانی TCL خریداری کرده است. گفته می‌شود که باقی سهم سی درصدی این کارخانه توسط شهرداری شهر سوژو از سامسونگ خریداری خواهد شد.

کارخانه سوژو در سال‌های اخیر ضررهای بسیاری را به سامسونگ متحمل کرده است، همچنین گسترش جهانی ویروس کرونا موجب تعطیلی طولانی مدت این کارخانه شد و در نهایت پرسنل 1700 نفره آن از کار بیکار شدند. در سال‌های جاری 27 درصد از نیاز سالانه سامسونگ به صفحه نمایش‌های LCD توسط کمپانی‌های چینی تامین می‌شد.

بخش تلویزیون‌های سامسونگ در سال‌های اخیر متحمل ضرر‌های بسیاری شد، زیرا با گسترش جهانی ویروس کرونا بازی‌های المپیکی 2020 در توکیو به تاخیر افتاد و سامسونگ برای فروش تلویزیون‌های LCD خود در آن تاریخ برنامه‌های بسیار زیادی داشت.کارخانه سوژو شرکت سامسونگ در ماه‌های اخیر به صورت پاره وقت فعالیت داشته و از تمام ظرفیت خود استفاده نکرده است؛ حال باید دید که این کارخانه تحت مالکیت CSOT و TCL به چه سرنوشتی دچار خواهد شد.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*